2013. június 14., péntek

Pergetés fekete sügérre

Egy nehéz nap, és a fekák..

A Duna vízállása egy jódarabig lehetetlénné tette a horgászatot, sőt, be is tiltották azt. Mit tehetne a horgász, ilyen körülmények közepette? Először is hordja a homokzsákot, aztán ha elmúlt a veszély, én általában a horgász motyómat rendezgetem, és tervezem a következő pecámat. Sokminden megfordult a fejemben, de a legideálisabb ötletet Máté ihlette meg, aki tudni illik, a "fekák" szerelmese! :) ..mit ad Isten, este 9-kor rámír facebookon, hogy lenne-e kedvem egy csónakos fekázáshoz. Hamar beadtam a derekam..azon kaptam magam, hogy másnap reggel a  7:30-as busszal gurulok a Népliget felé. Ott találkoztunk Mátéval, és célba vettük Délegyházát, a fekete sügérek menyországát. Eme remek tórendszert másodjára látogattam meg, egy biztos,  nem utoljára. Hosszú gyaloglás után megérkeztünk a csónakhoz, rövid időn belül a vizet hasítottuk, persze némi evezéstechnikai gyakorlat után. :)

Hangulatos, meglepetésekkel teli ez a Délegy..:)
Az idő csodálatos volt, nem is lehetett volna jobb. A nagyszájúak pedig csakúgy hemzsegtek a nádtorzsák tövében. Nagyképűen, de bátran mondtuk: -Ma biztos fogunk!!:)  A halakat nem kellett keresni, mert mindenütt ott voltak, mégis, nehezen tudtuk horogra csalni őket. Hogy miért, arra nem tudtunk felelni. Dobáltunk nekik mindent, sokféle képpen, de mégsem a legmegfelelőbb módon. Így keresni kezdtük azokat a helyeket, ahol az adott csalikkal, horogra tudjuk csalni őket. A csalikról csak annyit, hogy férgek terén egyáltalán nem voltam felkészülve, pár darab kallódott a dobozban. Így wobblerekkel, és popperrel dobáltam a legtöbbet, eleinte eredménytelenül. Kicsit romlott kezdeti lelkesedésünk, de egyikünk sem szokta ilyen könnyen feladni.

Tovább eveztünk hát az izzasztó nyári forróságban, mondtam is Máténak, keressünk valami árnyékosabb szakaszt, mert itt nem csak mi, még a halak is megsülnek!
Hamar ledobtuk a súlyt egy ígéretesnek tűnő pályán, és dobáltunk. Máté lelkesen dobálta külömböző férgeit, sokszor alkalmazta a Texas riget is. A kezdeti csipkedéseket végre felváltotta egy szép ütős kapás Máténál, nem tétlenkedett, másodpercek alatt kezében volt a 26cm-es feka, mely gyors fotózás után ment is vissza éltető elemébe.

Mohó fekusz, rutinos barátom kezében..:)
Megfigyeltük, hogy kisebb amúrok is bóklásznak a felszín közelében, párszor megis tévesztettek bennünket, messziről fekete sügérnek tűntek. Olykor nagy érdeklődéssel követték is a csalit.
A helyet, ahonnan Máté fogta az első halat, jó darabig vallattuk, végül nemis eredménytelenül.
Óvatosan, finom pöccintésekkel kísérve vontattam kicsi Storm popperemet, mely igen nagy érdeklődésnek örvendett. Az első jelentkező, komótosan követte a csalit, megállítottam azt, és a hal hamar le is szívta. Bevágás és rövid fárasztás után, nekem is megvolt az első halam.

Kis csali, közepes hal, nagy öröm! :)
..természetesen C&R!
Újabb ígéretes helyek után bóklászva meg-megálltunk az adott pályákon, és vallattuk a vizet.
A kis popperrel sikerült is becsapnom pár fekát, kapásaim száma, azonban bőven meghaladta a kifogott halak számát. Összesen legalább 20 kapásom volt, ebből össz-vissz három halat tudtam megfogni a kis szöcskével. Ennek oka talán a horog mérete, és a halak kapókedve volt. Máté is próbálkozott popperekkel, de ilyen pici, tulajdonképpen UL poppere még neki sem volt..talán a legkisebb az 5cm-es Rapala Skitter pop volt nála. Emiatt nem is sikerült kapásra bírnia Topwater csalikkal a fekákat, ami a kapókedvüknek tudható be.

Duci sügérem, a felszínen kapott..
Kivétel nélkül, mindegyik akadás szájszéli, halványlepkefing tartotta a legtöbb felszínen fogott halat! :)
Némelyik halat úgy tudtam csak kapásra bírni, ha szimplán feldühítettem. Az előtte többször is elvezetett poppernek végül nem tudott ellenállni, és vehemens támadás következtében le is szedte a felszínről.

Mérges csöppség :)
A nyerő csali színváltozatai.
Túl a horgásznap felén nem álltunk valami fényesen, de nem adtuk fel. Addig 4db hallal büszkélkedhettünk, ami 3 óra alatt kettőnktől nem valami fullos teljesítmény. Máté kedve kezdtett lankadni, érthetően. Valahogy felkellett dobni a hangulatot..ami sikerült is, a szűk csatornákon való keresztül evezések során. Egyetlen feka nem maradt a környéken  egy-két ilyen malőr után, de legalább jót nevettünk! :) Aztán minden jel nélkül, barátom fogni kezdte egy bokor tövében férgekkel a halakat, míg én a popperrel nem fogtam semmit. -Ajjaj, valamit tenni kell! ..mondtam poénkodva.
Máté végül megmutatta ki van otthon, és szépen fogdosta a fekákat, behozva csekély lemaradását!

Kiváló akadás..
Máté 4 halat fogott, míg én szerencsétlenkedtem..megkönyörült rajtam a Mester, és adott egy offset horgot, ugyanis azt is otthon felejtettem! Tehát végre valami férget is tűzhetek a horog végére, bizakodva a további sikerben.
Ajándékba kapott Berkley férgem jól mutatott a horgon, fekete, rákot imitáló teste azokkal a piros csillámokkal verhetetlen csalinak tűnt! Nem véletlenül, többször is megcsípték, látványosan követték a csalit a fekuszok, mígnem egy termetesebb jószág falatozni nem kezdte. Jónak láttam bevágni, és már meg is volt a hal. Éreztem súlyát, végre valamivel szebb egyed akadt a horgomra! Rövid kirohanások után, már a kezemben is volt, egy gyönyörű, egészséges, 30cm-es fekete sügér.

Első termetesebb fekám! :)
Gyönyörű hal volt, az étvágya is arányos volt a méretével. Ugyan nem kapitális példány, de számomra mégis egy új korszakot nyitott meg, a pergetés világában!

Súly nélkül könnyedén behörpentették a férgeket..
..gyenge étvágyuk miatt, ezzel a könnyítéssel is előnyre tudtunk szert tenni!
Elbúcsúztunk a nap halától is..:)
Csónakból ez volt utolsó halunk. Kiszálltunk egyszerű vizijárművünkből és útnak indultunk, menet közben több helyen is megálltunk, és dobtunk párat. Máté figyelmes lett egy ígéretes helyre, megdobta, és első dobásra ki is fogta onnan a búcsú fekát.

Sügér a naplementében..
Az áhitott 10 hal azért csak összejött, és kiváló befejezéssel búcsúztunk Délegyházától.
Nehéz nap volt, ezt Máté barátom is megjegyezte. Szemmel láthatóan nem evett úgy a hal, mint ahogy általában szokott. Ennek ellenére, elégedetten szálltunk fel a buszra, jókat röhögve néhány férresikerült képen. :)
Jó hangulattal búcsúztunk el egymástól, és habozás nélkül rávágtuk: "FOLYTKÖV"! ;)

1. Szia Berza!

Jó látni, hogy barátságok szövődnek a blogok kapcsán. No para, jönnek majd a nagyobb halak is, de azért ne hanyagolt a Dunát a jövőben a fekák miatt...
    Üdv.

Tom

1. Szia Tom!
      Remélem jönnek nagyok is, idő kérdése, és lesz mit mutogatni! :) ..a Dunáról meg csak annyit, hogy az életem marad mindörökre! ;) ..életem folyójának csak mellékága ez a fekete sügérezés, nyugi! ;)
      ..viszont remek időtöltés, és élménydús pecát biztosít a horgászatuk!
      üdv.

Berza

2. Szia Berza! :)

Jó volt, újra átélni a pillanatokat, ebben az élménydús, vidám írásban! Biztos vagyok benne, hogy a "FOLYTKÖV" eredményesebb lesz... :) Bár, szerintem ezzel az eredménnyel is kihoztuk a napból a maximumot!:)

Máté

1. Szia Máté!

Örülök , hogy sikerült valamit felidéznem a múltkori pecából!:) ..igen, szép teljesítmény volt az adott körülményekhez képest! Lesz ennél jobb is! FOLYTKÖV! ;)

Berza

3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

4. Szeva Berza!

Király lett! Jó taktika és lám meg lett az eredménye a kitartásnak! :) Szépek a képek is! (az előző kommentet töröltem mert volt benne hiba és nem lehetett javítani)

5. Szeva Dani!

Köszi szépen, örülök, hogy tetszett;)